Din kunde onboarding er et altafgørende skridt i kunderejsen og det sted, hvor du har sen stor indflydelse på kundetilfredsheden.
Er din proces for tung, besværlig og samtidig fyldt med tvivlsspørgsmål fra kundens side, vil det påvirke konverteringen af kunder og det indledende kundetilfredshed-niveau negativt.
En ustruktureret og ineffektiv onbording resulterer simpelthen i, at kunderne opgiver dit produkt og søger andre veje. Gennemfører kunden et langt og frustrerende forløb, har det samtidig en negativ effekt på fastholdelsen. Undersøgelser har nemlig vist, at en positiv oplevelse i onboarding resulterer i lavere kundefrafald.
Produktvalg
Tilmeldingsformular
Automatisk datavalidering
Automatisk kreditvurdering (KYC)
fortsæt oprettelse eller ej
giv kredit eller ej
bestem kredit på baggrund af KYC
Automatisk e-kontrakt (NemID)
Automatisk kontooprettelse
Automatisk velkomstmail
Kundecase
Vi har oprettet et digital kontooprettelsesforløb for virksomheden Johannes fog. Johannes Fog er en større trælastvirksomhed, der ønskede at optimere deres egen kontooprettelse – specielt gøre den hurtigere og undgå dårlige betalere.
Johannes Fog er gået fra en manuel til en fuldautomatisk kundeoprettelse. Før tog det op imod 25 dage at oprette en ny kunde i deres system. I dag tager det blot 15 minutter…
De nye proces har sparet virksomheden for mange ressourcer brugt på at oprette og validere nye kunder. Ressourcer som de fleste virksomheder hellere vil bruge på at udvikle deres forretning.