En leadliste er, som navnet antyder, en liste med leads.
Leadlister kan være genereret på baggrund af en lang række forskellige kilder; CRM-systemet, ERP-systemet, sociale medier, ringekampagner eller øvrige kampagner, hvor der er kommet leads ind.
Leadlister bruges både af salgsafdelingen og marketing og danner ofte grundlag for en bearbejdelse, før listen kan omdannes til kunder.
Salgsafdelingen kan eksempelvis vælge at ringe, skrive eller opsøge leads, hvorimod marketing ofte vil bruge leadlisten til deres kampagner, mails og lignende.
Hvad er et lead?
Et lead er en virksomhed eller en privatperson, der har vist interesse for din virksomhed som helhed – eller et specifikt produkt.
Interessen kan være opstået på mange måder, men leadet ender ofte med at afgive sine generalia; navn, adresse, telefonnummer og email.
Et lead kan oversættes til dansk som et kundeemne.
Ultimativt skal et lead, der står på en leadliste, gerne blive til en kunde af et specifikt produkt eller en tjeneste – hvilket ofte sker, når salg og/eller marketing har bearbejdet leadet.
Find bedre kundeemner med Qatchr
Hos Qatchr kan vi hjælpe dig med at kvalificere, segmentere og forbedre dine leads fra dine leadlister.
Med Qatchr får du en online platform, hvor du får mulighed for at kreditvurdere dine kunder, slå deres generalia op, datavaske og meget mere.
Det betyder, at vi kan hjælpe dig med at gøre dine leadlister bedre – og dermed give dig mulighed for at rydde ud i dårlige leads, så du udelukkende skal fokusere på de gode leads.
Prøv Qatchr allerede i dag – og se, hvad vi kan hjælpe dig med.