Overvågning: Hvad små og mellem- store virksomheder bør gøre

Overvågning: Hvad små og mellemstore virksomheder bør gøre


Overvågning af kundedatabase er oftest noget de store virksomheder gør, men de små og mellemstore gør det sjældent, og det er en skam.

Som virksomhed eller offentlig myndighed kan du opnå en lang række fordele ved at implementere mere omfattende kundeovervågning, både økonomisk og når det kommer til datakvalitet.

I denne artikel sætter vi fokus på emnet kredit-overvågning og hvilke fordele, du kan opnå ved at øge overvågningen.

Scroll ned og læs mere

Hvad er overvågning?

De fleste får måske dårlige associationer, når de hører ordet “overvågning”, men frygt ej, der er hverken tale om hemmeligt udstyr eller ting, der ikke overholder GDPR.

Overvågning af kunder betyder blot, at du som virksomhed får besked, når vigtige forhold ændres for dine kunder, herunder økonomiske forhold, kreditanmærkninger, navne- og adresseændringer med mere.

Hvorfor fortage kreditovervågning?

Rigtig mange større virksomheder og offentlige myndigheder overvåger i dag allerede deres kunder og modtager dermed besked, når der er vigtige nye forhold vedrørende deres kunder. Nogle vælger kun at modtage oplysninger om navne- og adresseændringer, mens andre også får besked, når der sker ændringer i økonomiske forhold.

Der er mange grunde til, at virksomheder vælger at overvåge deres kunder, men de fleste gør det for at sikre, at deres ERP, økonomisystem, CRM eller kundesystem altid er opdateret med de seneste oplysninger og dermed altid har korrekte kundedata.

Fordele ved at overvåge dine kunder

Der er mange væsentlige fordele ved at kreditovervåge dine kunder, herunder:

  • Løbende opdatering af stamdata for kunder.
  • Sikring af korrekt levering af fakturaer, rykkere og lignende ved altid at have den korrekte adresse.
  • Effektiv styring af kunde- og leveringsadresser.
  • Modtagelse af relevante økonomiske oplysninger.
  • Advarsel ved registrering af en kunde som dårlig betaler.

Desuden kan mange systemer integreres med dit eksisterende system, herunder forskellige overvågningsløsninger, hvilket muliggør direkte modtagelse af data.

Overvåg dine kunder med Qatchr

Hos Qatchr tilbyder vi blandt andet kreditvurderinger og overvågning af kunder – både private og virksomheder.

Med Qatchr kan du med vores overvågningstjeneste få øjeblikkelige opdateringer om virksomheder, herunder:

  • Navneændringer
  • Adresseændringer
  • Øvrige kontaktoplysninger (e-mail, telefon)
  • Ændringer i organisationen (bestyrelse, direktion osv.)
  • Ændringer i kreditvurdering
  • Ændringer i branche
  • Revisorskifte

For private forbrugere tilbyder vi også overvågningstjenester, hvor du kan få information om:

  • Navneændringer
  • Adresseændringer
  • Kreditbeskyttelse
  • Betalingsanmærkninger
  • Ændringer i status (død, udrejst, uden fast bopæl)

Har du lyst til at prøve vores overvågningstjeneste for dine kunder? Så kontakt os allerede i dag. Vi står klar til at hjælpe dig godt i gang.

 



Har du spørgsmål?

Vi sidder klar til at hjælpe dig alle hverdage 08.30-15.30, hvis du har spørgsmål eller vil vide mere om vores services.