5 grunde til at du bør monitorere flere af dine kunder


Rigtig mange virksomheder oplever, at deres kundedata ikke er opdateret, ikke længere er relevant eller slet ikke er opmærksom på, at deres kunders økonomiske situation og kreditforhold kan skifte sig gennem tiden. Ved at monitorere din kundedatabase, kan du proaktivt ændre dine kreditvilkår for dine kunder og leverandørere, og dermed begrænse dit økonomsike tab.

Scroll ned og læs mere

1. Kunderne flytter adresse

Det er de færreste, der tænker over det, men ifølge Danmarks Statistik har danskerne i gennemsnittet flyttet 9 gange de første 35 leveår.

Dine kunder flytter naturligvis også, og det sætter krav til din kundedatabase, hvis du ønsker opdaterede data på dine kunder. Det er væsentligt at holde sig ajoure med dårlige betaleres adresseskifte, da det kan besværliggøre mulighederne for at få dine penge, hvis ikke du ved, hvor de kan kontaktes henne. 

2. Løbende kreditvurdering

Dine kunders kreditforhold ændrer sig løbende, og spænder lige fra køb af fast ejendom til kreditanmærkninger og konkurs.

Derfor er det også vigtigt, at du løbende får disse informationer, så du kan træffe kvalificerede, opdaterede og valide vurdering af dine kunder på et oplyst grundlag.

3. Ikke kun et øjebliksbillede

Rigtig mange virksomheder gør brug af kreditvurderinger, når nye kunder skal vurderes, og er hver eneste dag med til at sikre, at danske virksomheder får færre dårlige betalere og en bedre likviditet.

Men en kreditvurdering er blot et øjebliksbillede af dine kunders informationer og kreditforhold. Med en løbende monitorering opnår du en løbende minimering af dårlige betalere og dermed en løbende sikring af jeres likviditet.

4. Monitorering kræver ofte en lille indsats

De fleste monitoreringssystemer, eksempelvis Qatchr, kan automatiseres, og det betyder, at din kundedatabase automatisk kan blive monitoreret. Du vil naturligvis blive notificeret, når der er relevante ændringer. Arbejdsbyrden vil for dig og din virksomhed være meget lille med en monitorering.

5. Få informationer, der er vigtige for dig

Ingen virksomheder er ens og det er dine kunder også sjældent.

Derfor kan du med en monitorering af dine kunder ofte selv definere, hvad der er vigtigt for dig, og dermed også hvilke informationer, der er vigtige at blive opdateret på.

Nogle virksomheder er kun interesseret i at få opdateret visse informationer, hvor andre måske er interesseret i både kreditvurdering og ajourførte informationer.

Har du brug for at monitorere dine kunder i din virksomhed?

Har du brug for at kunne monitorere dine kunder, så er Qatchr løsningen for dig. Qatchr er ejet at Collectia A/S, og er blandt Danmarks billigste kreditvurderings-systemer; det hele foregår online, og du har 100% indflydelse over hvilke informationer, som du vil monitorere.

Hos Qatchr kan du monitorere privat- og erhvervskunder baseret på 20 forskellige paramtre, såsom navn, adresse, nøgletal, ejerskabsændringer, kreditscore og meget mere.

Prøv en gratis og uforpligtende demo af Qatchr allerede nu.

 



Har du spørgsmål?

Vi sidder klar til at hjælpe dig alle hverdage 08.30-15.30, hvis du har spørgsmål eller vil vide mere om vores services.