Bogstav: C

CVR-nummer

CVR-nummer

CVR står for det Centrale VirksomhedsRegister, og er det unikke identifikationsnummer du får, når du som selvstændig vælger at stifte egen virksomhed – uanset selskabsform.

CVR-numret står opført i CVR-registret, ofte blot benævnt som CVR, og er det unikke nummer en virksomhed kan identificeres ud fra – præcis som vi kender det med CPR-numret, som personer har i Danmark, og som bæres hele livet.

CVR-nummeret oplyses i mange henseende, og ofte bruges det når virksomheden skal oprettes som ny kunde hos en leverandør, da alle relevante oplysninger som en virksomhed automatisk kan trækkes fra CVR-registret, blot ved at oplyse CVR-nummeret. 

CVR

Det Centrale Virksomhedsregister, CVR, drives af Erhvervsstyrelsen, og er det register, der opbevarer alle Danske og Grønlandske CVR-numre.

I CVR-registret finder du en lang række relevante oplysninger om en virksomhed, så som;

  • Virksomhedens juridiske navn
  • Virksomhedens adresse
  • Virksomhedens startdato
  • Virksomhedens virksomhedsform
  • Status

Derudover findes du ligeledes oplysninger om virksomhedens ejerforhold, tegningsregler, direktion, virksomhedens formål, registreringshistorik samt historiske stamdata.

Det er ligeledes muligt at finde virksomhedens offentliggjorte årsregnskab(er), såfremt virksomheden er i selskabsform (ApS, A/S) – og ofte er mere end et år gammel.

Ændringer foretaget i Det Centrale Virksomhedsregister, registreres ofte med det samme – så tiltræder der nye ejere, direktion i et selskab, er disse oplysninger ofte tilgængelig hurtigt efter det er meldt til Erhversstyrelsen.

CVR-registret eller blot CVR, er med til at sikre transparens for både forbrugere og andre virksomheder – ved at skabe overblik over virksomheden samt de personer og organisationer bag virksomheden.

Få altid CVR-numret når du handler med en virksomhed

Uanset om du er privatperson eller virksomhed og handler med en anden virksomhed, er det altid en god idé at få oplyst virksomhedens CVR-nummer.

For med CVR-numret, er du sikker på, hvem du rent faktisk handler med. En virksomheds navn kan ikke altid findes lige så nemt som et CVR-nummer kan findes – og ofte ser vi, at virksomheder kalder sig noget andet, eller afarter af, deres juridiske navn. 

Med et CVR-nummer kan du dermed let slå virksomheden op – og få det relevante overblik over virksomheden – og dermed dem du handler med.

Et CVR-nummer er ligeledes også den bedste identifikation, hvis du eksempelvis skal oprette en kunde til inkasso, hos et inkassofirma, da CVR-numret sikrer inkassofirmaet, at det er den korrekte der oprettes. Har du eksempelvis udelukkende et navn på din kunde, og dette ikke er korrekt – eller at der findes flere af dem, risikerer du at inkassofirmaet afviser din inkassosag.

CVR og kreditvurdering

Hos Qatchr arbejder vi med kreditvurdering og meget mere – for små og store danske virksomheder.

Vi anbefaler altid, at du som virksomhed får indhentet virksomhedens CVR nummer. CVR-numret er det eneste unikke en virksomhed har; og dermed den bedste mulighed for at finde den rigtige virksomhed.

Ofte benytter virksomheder hele eller dele af deres juridiske navn – ellers findes der flere virksomheder med et navn der minder om det.

Du kan eksempelvis prøve at slå “Alanya Pizza” op på CVR.dk – her finder du 62 resultater, så hvilken handler du egentlig med?

VAT og CVR nummer

Du kan ofte blive mødt med, at du som virksomhed skal oplyse dit VAT nummer, hvis du eksempelvis handler med andre europæiske lande, England eller USA. VAT er et momsnummer, men er grundlæggende det samme som et CVR nummer – altså et unikt nummer, der kun er tilknyttet din virksomhed.

Bliver du bedt om at oplyse dit VAT-nummer, skal du derfor blot oplyse dit CVR-nummer. Bemærk visse systemer har krav til at du sætter DK foran.

CRM

CRM-system

CRM står for “customer relationship management” og giver dig et system, der kan hjælpe med at strukturere alle relevante handlinger, ordrer og interaktioner med dine kunder – nuværende som kommende og potentielle.

CRM-systemet rummer med andre ord alle de relevante oplysninger og informationer om dine kunder; kontaktpersoners oplysninger, ordrehistorik, tilbud osv.

Med et velimplementeret CRM i din virksomhed sikrer du dig, at vigtige informationer om dine kunder og deres købshistorik ikke går tabt – og ikke blot er tilgængelige for én sælger – men for hele virksomheden eller i hvert fald de medarbejdere, hvor det er relevant.

Gør du brug af et CRM-system, er det ofte nemt at finde kundens generalia, se tidligere salg – men også at kunne følge op på tilbud, så disse ikke glemmes.

Hvad er fordelene ved et CRM?

Der er mange fordele ved at indføre et CRM, uanset størrelsen af virksomheden – og uanset hvor mange sælgere og øvrige personer der har kundekontakt.

Uanset om din virksomhed består af 1 eller 1000 mand, så er der fordele forbundet med et CRM-system.

For CRM-systemet holder ikke bare styr på nuværende kunder – men er i høj grad også med til at gøre dig i stand til at følge op på spændende kundeemner/leads – samt at følge op på udsendte tilbud.

CRM-systemet flytter populært sagt reminderen om et udsendt tilbud væk fra sælgeren og hans post-its – og ind i et system, der selv kan følge op – og fortælle andre i din organisation, at der er et eller flere tilbud ude. Det gør det nemmere at følge op på, både for den enkelte sælger, men også salgsansvarlige eller sælgerens øvrige team.

CRM-systemet er med andre ord til for at give både virksomheden, sælgeren og kunden en bedre oplevelse – og forhåbentlig bidrager det til (mer)omsætning.

Hvilke systemer findes der?

Der findes en lang række gode CRM-systemer på markedet i dag, bl.a. kan nævnes:

  • Salesforce
  • Hubspot
  • Monday
  • Pipedrive
  • webCRM
  • WorkPoint CRM

Du bør beslutte dig for, hvilket CRM der på bedst mulige vis understøtter din forretning. De fleste CRM-systemer kan eksempelvis forbindes til virksomhedens øvrige applikationer og programmer – såsom deres ERP, projektstyring og regnskabssystem.

Vores råd er derfor at finde et system, der kan integrere med de applikationer, du bruger oftest – og som du synes giver værdi for dig.

Eksempelvis er du i stand til med WorkPoint CRM at forbinde dine Microsoft 365 løsninger med dit CRM.

Brug Qatchr i forbindelse med dit CRM

Hos Qatchr hjælper vi vores kunder med at få et større indblik i deres kunder og klienter.

For med Qatchrs platform kan du foretage kreditvurderinger, se kunders stamdata, hente regnskabsoplysninger (nøgletal) på virksomheder og meget mere. Det giver dig med andre ord et bedre billede af dine kunder – og en styring af, hvilke leads og kundeemner der er mere interessante end andre.

Prøv Qatchr allerede i dag – du er hurtigt i gang.

Har du spørgsmål?

Vi sidder klar til at hjælpe dig alle hverdage 08.30-15.30, hvis du har spørgsmål eller vil vide mere om vores services.