wp-content/uploads/CRM.jpg

CRM-system


CRM står for “customer relationship management” og giver dig et system, der kan hjælpe med at strukturere alle relevante handlinger, ordrer og interaktioner med dine kunder – nuværende som kommende og potentielle.

CRM-systemet rummer med andre ord alle de relevante oplysninger og informationer om dine kunder; kontaktpersoners oplysninger, ordrehistorik, tilbud osv.

Med et velimplementeret CRM i din virksomhed sikrer du dig, at vigtige informationer om dine kunder og deres købshistorik ikke går tabt – og ikke blot er tilgængelige for én sælger – men for hele virksomheden eller i hvert fald de medarbejdere, hvor det er relevant.

Gør du brug af et CRM-system, er det ofte nemt at finde kundens generalia, se tidligere salg – men også at kunne følge op på tilbud, så disse ikke glemmes.

Hvad er fordelene ved et CRM?

Der er mange fordele ved at indføre et CRM, uanset størrelsen af virksomheden – og uanset hvor mange sælgere og øvrige personer der har kundekontakt.

Uanset om din virksomhed består af 1 eller 1000 mand, så er der fordele forbundet med et CRM-system.

For CRM-systemet holder ikke bare styr på nuværende kunder – men er i høj grad også med til at gøre dig i stand til at følge op på spændende kundeemner/leads – samt at følge op på udsendte tilbud.

CRM-systemet flytter populært sagt reminderen om et udsendt tilbud væk fra sælgeren og hans post-its – og ind i et system, der selv kan følge op – og fortælle andre i din organisation, at der er et eller flere tilbud ude. Det gør det nemmere at følge op på, både for den enkelte sælger, men også salgsansvarlige eller sælgerens øvrige team.

CRM-systemet er med andre ord til for at give både virksomheden, sælgeren og kunden en bedre oplevelse – og forhåbentlig bidrager det til (mer)omsætning.

Hvilke systemer findes der?

Der findes en lang række gode CRM-systemer på markedet i dag, bl.a. kan nævnes:

  • Salesforce
  • Hubspot
  • Monday
  • Pipedrive
  • webCRM
  • WorkPoint CRM

Du bør beslutte dig for, hvilket CRM der på bedst mulige vis understøtter din forretning. De fleste CRM-systemer kan eksempelvis forbindes til virksomhedens øvrige applikationer og programmer – såsom deres ERP, projektstyring og regnskabssystem.

Vores råd er derfor at finde et system, der kan integrere med de applikationer, du bruger oftest – og som du synes giver værdi for dig.

Eksempelvis er du i stand til med WorkPoint CRM at forbinde dine Microsoft 365 løsninger med dit CRM.

Brug Qatchr i forbindelse med dit CRM

Hos Qatchr hjælper vi vores kunder med at få et større indblik i deres kunder og klienter.

For med Qatchrs platform kan du foretage kredittjek, se kunders stamdata, hente regnskabsoplysninger (nøgletal) på virksomheder og meget mere. Det giver dig med andre ord et bedre billede af dine kunder – og en styring af, hvilke leads og kundeemner der er mere interessante end andre.

Prøv Qatchr allerede i dag – du er hurtigt i gang.

Har du spørgsmål?

Vi sidder klar til at hjælpe dig alle hverdage 08.30-15.30, hvis du har spørgsmål eller vil vide mere om vores services.