wp-content/uploads/Leadgenerering.jpg

Leadgenerering


Leadgenerering er et begreb, der bruges i salg og marketing – og er en betegnelse for de aktiviteter, der er med til at generere leads (kundeemner) til virksomheden.

Leadgenerering kan foregå på mange måder, men grundlæggende handler det om at få skabt en så god relation til leadet, at leadet ønsker at efterlade sine oplysninger til virksomheden – så virksomheden efterfølgende kan arbejde med emnet, eksempelvis ved en ringekampagne, mailkampagne eller en kombination af flere handlinger.

Det kan eksempelvis være ved at bortgive gratis online materiale mod, at leadet giver sine oplysninger. På den måde får leadet sit materiale, og virksomheden får et emne at ringe til – eller skrive til.

Leadgenerering er på ingen måde en ny disciplin inden for salg og marketing – men udbredelsen af digital marketing, herunder brugen af sociale medier, har for alvor skabt interesse for brugen, indsamlingen og håndteringen af leads.

Behandling af emner

Leads kan behandles på mange måder, efter de har signet sig op til en kampagne.

Mange virksomheder vælger eksempelvis at sætte leadet i en mail-strøm, enten i form af et nyhedsbrev eller andre marketingtiltag, hvis formål er at sende gode tilbud eller andet kampagnemateriale til kunden.

En anden, og måske mere direkte måde at behandle leads på, er naturligvis blot ved at ringe dem op. På den måde får man hurtigt afklaret, om leadet har interesse for ens produkter eller service.

Qatchr kan hjælpe med at gøre dine leads bedre

Hos Qatchr hjælper vi hver eneste dag små og store virksomheder med alt fra KYC, kreditvurdering og generelt at give et mere nuanceret indtryk af de privatpersoner og virksomheder, som vores kunder arbejder med.

Qatchr kan også bruges i forbindelse med leadgenerering, da leads eksempelvis kan sammenkøres med Qatchr – og dermed bruge informationerne fra Qatchr til at give dig bedre leads.

Vi kan eksempelvis hjælpe dig med at segmentere og selektere dine leads og kunder – så du ved, hvilke leads du bør fokusere på først – og måske hvilke leads du slet ikke behøver at interessere dig for.

Dermed kan du spare tid og ressourcer – ved at fokusere på de rette leads og ikke spilde tiden på de leads, der ikke er interessante eller relevante.

Har du spørgsmål?

Vi sidder klar til at hjælpe dig alle hverdage 08.30-15.30, hvis du har spørgsmål eller vil vide mere om vores services.