Et kreditopslag er en metode til at indsamle relevante informationer om en kunde eller samarbejdspartner med henblik på at vurdere dennes kreditværdighed. Det bruges typisk som en del af beslutningsgrundlaget, når virksomheder overvejer at tilbyde kredit, finansiering eller indgå en økonomisk aftale.
Indholdet i et kreditopslag kan variere afhængigt af typen af kunde (privat eller erhverv) og formålet med opslaget. Generelt vil et kreditopslag kunne inkludere:
Jo mere omfattende opslaget er – og jo flere datakilder, der anvendes – desto mere detaljeret bliver billedet af kundens økonomiske situation.
Et kreditopslag anvendes primært til at vurdere, om en kunde bør tilbydes kredit – og i givet fald på hvilke vilkår. Det hjælper virksomheder med at:
Kreditopslag bruges ofte ved opstart af nye kundeforhold, men kan også være en del af løbende overvågning af eksisterende kunder – især ved større eksponering.
Et kreditopslag kan udføres manuelt, men det er langt mere effektivt at anvende en digital platform med adgang til relevante databaser og værktøjer. I Danmark er det muligt at foretage opslag via:
Hos Qatchr samles oplysningerne ét sted og beriges med analyse og anbefalinger, så du ikke blot får svar på, om en kunde er registreret i et gældsregister – men også hvordan kundens samlede kreditprofil ser ud.
Qatchr er mere end et traditionelt kreditopslag. Med adgang til gældsdata, regnskaber og validering af stamoplysninger får du et samlet overblik – uanset om du arbejder med privatkunder eller virksomheder.
Med Qatchr kan du:
Det giver dig et stærkere beslutningsgrundlag – hurtigt, enkelt og digitalt.
Vi sidder klar til at hjælpe dig alle hverdage 08.30-15.30, hvis du har spørgsmål eller vil vide mere om vores services.
Mandag 08.30 - 15.30
Tirsdag 08.30 - 15.30
Onsdag 08.30 - 15.30
Torsdag 08.30 - 15.30
Fredag 08.30 - 15.30
Mail: info@qatchr.dk